20 תרגילים לילדים לשיפור תנועת החץ במים

20 תרגילים מהקל אל הכבד שישפרו את החץ

החץ הוא תרגיל מאוד משמעותי לתחילת השחייה, הוא מהווה את הבסיס ללימוד שחייה.

כדי שילד יוכל להתחיל לשחות הוא חייב שהחץ יהיה ישר ומתוח. ככל שנתחיל ללמד מוקדם יותר את הילד לעשות חץ בצורה מושלמת הוא יוכל להבין את טכניקת השחייה מהר יותר וללמוד טוב יותר שחייה.

לפניכם 20 תרגילים לשיפור תנועת החץ

  1. שחייה עם בננה, משקולת וסנפירים, ידיים מתוחות לפנים (אוחזות במשקולת), ראש בחוץ
  2. שחייה עם סנפירים, בננה ומשקולת, מסובבים את המשקולת לפנים
  3. שחייה עם סנפירים, בננה ומשקולת, מקפלים מרפקים ואז מיישרים
  4. שחייה עם סנפירים בננה ומשקולת הופכים משקולת פעם עם כיוון השעון ופעם נגד כיוון השעון( תוך שמירה על מרפקים נעולים)
  5. שחייה עם סנפירים ובננה ללא משקולת ידיים חץ (כף יד לכף יד)
  6. שחייה עם בננה וסנפירים, ידיים אוחזות בחישוק (טבעת קטנה) ונוהגים עם החישוק
  7. שחייה עם בננה וסנפירים, ידיים אוחזות בחישוק, צריך להעביר כדור בתוך החישוק תוך כדי שחייה ובעיטות ברגליים.
  8. שחייה עם בננה וסנפירים חישוק בידיים, פעם חישוק במים ופעם חישוק מעל המים
  9. שחייה עם בננה וסנפירים, ידיים נפתחות לצדדים ואז סוגרים חזק כף יד לכף יד
  10. שחייה עם משקולת וסנפירים (ללא בננה), סנטר במים, ראש בחוץ ידיים, ישרות
20 תרגילים לשיפור תנועת החץ בשחייה

החל משלב זה עובדים על הכל עם ראש במים……

  1. שוחים לקיר בעזרת מדריך עם בננה וסנפירים, ראש במים, ידים חץ, ללא בלונים. רק כאשר מגיעים לקיר עושים בלונים ומרימים ראש (לאט לאט עולים במרחק עד שמגיעים ל- 5 מ' ללא נשימה וללא בלונים)
  2. הכנסת ראש למים עם בועות ליד הקיר במשך 5 שניות, לאחר 5 שניות שאיפה איטית והכנסת ראש למים שוב, לדעת לבצע 10 פעמים ברצף (שליטה מאוד חשובה של שאיפה ונשיפה, ניתן לעשות מהאף בועות או מהפה)
  3. שחייה עם בננה וסנפירים, ראש במים ידיים חץ, הרמת ראש לאט לאחר 3 שניות. הכי חשוב לראות שהחץ נשאר בקו המים כאשר מרימים ראש.
  4. שחייה עם סנפירים ומשקולת, ראש במים, הרמת הראש בכל 3 שניות (לתרגל עד שמגיעים ל- 25 מ' (4 בריכות של 8+-)
  5. שחייה עם משקולת וסנפירים, הרמת ראש כל 3 שניות, בזמן שהראש במים מסובבים את המשקולת לפנים
  6. שחייה עם סנפירים, ידיים חץ, הרמת ראש כל 3 שניות, כאשר הציפורן של האגודל מחוץ למים, בשלב זה כדאי לשים את היד שלכם ליד הבטן של השחיין על מנת לתמוך ולהרים טיפה את הגוף לנשימה אם הגוף שוקע (אם עבדתם נכון בכל השלבים הילדים ירימו את הראש ממש בקלות)
  7. שחייה עם סנפירים, ידיים חץ למרחק של 25 מ' ברצף, כאשר מרימים בצורה מדוייקת את הראש כל 3 שניות ומחזירים את הראש עם מבט לרצפה.
  8. שחייה עם בננה, ידיים חץ, ראש בחוץ, ללא סנפירים למרחק של 25 מ'
  9. שחייה עם משקולת, רגליים חתירה, מרימים ראש כל 3 שניות תוך יישור הידיים
  10. שחייה למרחק של 10 מ', ידיים בחץ, ללא בננה וללא סנפירים מרימים ראש כל 3 שניות.

הכותב: אורי סלע, מנהל מקצועי והבעלים של עולם המים

20 תרגילים לילדים לשיפור תנועת החץ במים