אספנו במאמר זה עשרה כללים להצלחתם של מדריכי שחייה. עשרת הכללים הללו יעזרו לכם להיות מדריכי שחייה טובים ומקצועיים.
- שחיין חדש – כל שחיין חדש צריך יחס אישי וכניסה הדרגתית למים. לכן, חשוב דבר ראשון, להציג את עצמכם, לסדר לו את המשקפת, לשתף אותו בתהליך שהוא יעבור ומה יקרה בשיעור הראשון.
- לא להגיד לילד "למה אתה לא מקשיב לי" – אלא לגרום לו להקשיב ע"י משחקים.
- חיזוקים חיוביים – אחד הדברים החשובים הוא ליצור מערכת חיזוקים חיוביים לאורך השיעור. החיזוקים יכולים להגיע בדרך מילולית או אפילו בדרכים אחרות. זכרו, אין דבר כזה יותר מידי "כל הכבוד", כל ילד חייב חיזוקים וכמה שיותר.
- בחיים לא להשפריץ על ילד – אם אנחנו רוצים את תשומת ליבו, זה יכול להעליב.
- משחק הוא חובה – כל ילד ומבוגר צריכים מינון אחר של משחקים. משחקי שחייה הם חובה בעבור הילדים. המשחקים הם קריטיים בשלב הלימוד וגם לאחר מכן בשלב התרגולים הם משפרים את ההישגים.
- זמן זה קודש – מתחילים בדיוק בזמן ובעיקר מסיימים בדיוק בזמן.
- לא למהר לעבור שלב – לכל ילד ולכל קבוצה יש תהליך ומטרות מדידות. הבסיס הוא החשוב ביותר, ככל שהבסיס יהיה חזק יותר ויוטמע טוב יותר בילד השחייה שלו תהיה טובה יותר. השרירים צריכים להיבנות ורק על ידי חזרתיות והדרגתיות אנו בונים את השריר.
- לתת לכל ילד להיות ראשון ולכל ילד להדגים – חשוב שהילד שידגים תמיד יחווה הצלחה לעיני שאר הקבוצה.
- כמה שיותר פעמים לתת לילד דגשים על הסגנון אבל תמיד להתחיל ב"כל הכבוד איך שאתה מותח את הידיים", או "אתה עושה מדהים את העיגול תנסה קצת יותר לאט" וכו'…
- מטרות – המקצועיות שלנו כמדריכי שחייה נמדדת בסופו של דבר בתהליך אותו אנו יוצרים. כאשר אין מטרה אין דרך ואז אין תהליך. לכן, חשוב מאוד לתכנן מראש מהם המטרות המדידות של כל קבוצה וכל שיעור.
הכותב: אורי סלע – בעלים ומנהל מקצועי של עולם המים ורכז קורס מדריכי שחייה