קורס מדריכי שחייה: איך מלמדים שחייה ילדים עם שוני

עבודה עם ילדים ברמות שונות

כל ילד הוא שונה, כל ילד הוא בעל יכולות אחרות וצרכים אחרים, אז איך בכל זאת אפשר ללמד קבוצת ילדים לשחות כאשר כל אחד מהם הוא שונה?

במסגרת קורס מדריכי שחייה בקמפוס עולם המים, נלמד אתכם להבדיל בין 4 סוגי ילדים וניתן לכם כלים להצליח ללמד.

בקמפוס עולם המים מדברים על 4 סוגי ילדים (נכון, יש יותר אך בהחלט ניתן להכניס לתוך משבצות אלו את מרבית הילדים).

1. ילד עם בעיות קשב והיפר ADHD

לרב ילדים היפראקטיביים יהיו תזזיתיים, יהיה להם קשה להקשיב או שהם יבהו בחלל הבריכה או שיתעסקו בדברים אחרים שלא קשורים לשיעור.

לרב, ילדים אלו יהיו משימתיים מאוד ותחרותיים מאוד.

במסגרת קורס מדריכי שחייה, נלמד כי בכדי לעבוד עם ילד בעל בעיות קשב וריכוז, נצטרך לתת לו משימות דחופות שיהיה עסוק כל הזמן גם אם זה דברים פשוטים כמו להוציא בלונים מהפה ליד הקיר, והרבה מאוד חיזוקים חיוביים.

2. הילד ה"רגיל"

היום אנחנו יודעים שהרגיל הוא השונה – הוא הילד הנורמטיבי.

חשוב לציין כי בשנים האחרונות אנו רואים שהילד הרגיל הוא השונה, הילדים מחוברים למסכים דבר אשר לא עוזר לחגורת הכתפיים ולקשב וריכוז שלהם, פחות ופחות יוצאים מהבית ומבצעים פעילות ולכן השחייה עד כדי כך חשובה להם.

העבודה עם ילד "נורמטיבי " היא לרב על פי שלבי לימוד שחייה המוקבלים.

3. ילד היפוטוני

ילד חלש, לרב עם בעיית קואורדינציה –  ילד שטונוס השרירים שלו חלש לרב תהיה לו חולשה בחגורת הכתפיים, הוא בדרך כלל לא יעסוק בספורט ויהיו לו קשה מאוד בפעילות גופנית בכלל ולעשות חץ בפרט.

בקורס מדריכי שחייה נלמד כי העבודה מולו צריכה להיות איטית, לתת לו אביזרי עזר שיתנו לו תחושה של מסוגלות ויחד עם זאת יאתגרו אותו, ובעיקר יש לתת לו הרבה מאוד חיזוקים.

4. ילד עם פחד מים

פחד מים – פוביה ספציפית המתבטאת בפחד מתמשך, בלתי רציונלי ובלתי נשלט ממים. פוביה זו היא מעבר לשליטתו של הלוקה בה, והיא עלולה להפריע לחיי היום יום.

ילד עם פחד מים לרב לא ירצה להכנס ואם כבר ייכנס לא יסכים להרטיב את הראש .

בכדי לעבור את שלה פחד המים צריך לתת לילד הרבה מאוד הכלה, להבין שיש כאן תהליך הדרגתי וכמובן לשתף את ההורים ולתת הרבה שיעורי בית.

אז מה המדריך צריך לעשות...

קודם כל צריך לבקש מההורים ומהילדים שיגיעו בזמן מוסדרים לשיעור, התחלת שיעור טובה תתן יסוד טוב לשיעור מוצלח. כמו כן, יש לתחם את אזור העבודה – ברגע שיש תיחום ניתן יהיה לעבוד באופן מוסדר ושום ילד לא יעלם לך.

העיקרון בעבודה על קבוצת ילדים שונה הוא שילוב תרגילים. לכל אחד נותנים תרגיל על פי הרמה והיכולת שלו כאשר בכל רמה וגיל ניתן לשלב תרגילים ולתת לכל אחד את האביזר שמתאים לו בכדי שיוכל לעשות את התרגילים בצורה הטובה ביותר.

המדריך מסתובב בין הילדים נותן דגשים ומחזק כל ילד על פי היכולות שלו.

יש לשים לב שאף ילד לא נעלם  או לא מוצא את עצמו במהלך השיעור.

בהצלחה!

נטע בן טוב מדריכת שחייה

על הכותבת: נטע בנטוב מגיעה מתחום השחייה האומנותית, מדריכת שחייה ומטפלת הידרותרפיה בעולם המים מעל ל 8 שנים, מנהלת סניף רמת השרון של עולם המים ומרצה בקמפוס עולם המים בתחום השחייה וההידרותרפיה.

רוצים להפוך את
האהבה שלכם לפרנסה? 

תשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן