10 הכללים למדריכי שחייה לשימור לקוחות

כאשר אנו מדברים על שימור לקוחות הקונוטציה הראשונה שעולה לנו לראש היא טלפנית שמדברת עם לקוח. אך יחד עם זאת, גם מדריכי שחייה / הידרותרפיסטים צריכים לדעת לשמר את הלקוחות שלהם מאחר והם אלו המעניקים את השירות ללקוח הקצה.

שימור לקוח קיים הוא תהליך זול פי 4 מאשר הבאת לקוחות חדשים. כאשר יש לכם לקוח שעובר איתכם תהליך, אין סיפוק גדול יותר, ואם בכל פעם תתחילו את התהליך מחדש לא תוכלו להתקדם.

מי הוא הלקוח?

או, אז הנה שאלת מיליון הדולר: האם זהו הילד או ההורה?
כאשר אנו מדברים על טיפול הידרותרפי או שיעור שחייה למבוגר אז הוא הוא הלקוח, אבל מה קורה כאשר אנו מדברים על שחיית ילדים – מיהו הלקוח שלנו במקרה הזה? כאן התשובה נחלקת לשתיים – הילד הוא אמנם לקוח הקצה אבל ההורה הוא המשלם ולכן שניהם הלקוחות שלנו ואנו נדרשים לשמר את שניהם יחדיו.

מתוך הצורך שעלה, קבלו 10 כללים לשימור לקוחות למדריכי שחייה והידרותרפיסטים:

  1. תיאום ציפיות – זה הכלל הראשון למערכת יחסים ארוכת טווח. תאמו ציפיות עם הלקוח (הן עם הילד והן עם ההורה), שתפו מה הולך להיות בשיעורים/טיפולים, אלו מטרות ויעדים יש להציב, כמה זמן יידרש להגיע למטרות אלו. תעבדו על פי מטרות מדידות ויהיה לכם קל לבדוק האם עמדתם במטרות היעד.
  2. בניית מערכת יחסים עם הלקוח – כזו אשר תהיה מושתת על חיבור ויחס אישי. כאשר אנו כלקוחות מקבלים יחס אישי ורואים אותנו, אנו נוטים ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח. כאשר אנו מרגישים זלזול וחוסר התחשבות שם בדר"כ מערכת היחסים נגמרת.
  3. השקיעו בהשארת הלקוח – לא די בלתת לו שיעורים, נסו לתת ללקוחות מעבר לכך. תעשירו את עולמם, למשל: בקורסי שחייה לילדים תוכלו ללמד אותם על שחיינים אחרים, בקשו מהם לראות סרטונים של טומרקין, מייקל פלפס… תשאלו אותם איך הם הרגישו כשצפו בהם. בשחיית פעוטות למשל, דברו על התפתחות תינוקות מה נכון ומה לא נכון.
  4. לקוח ממליץ עליכם – תגידו תודה!! יחס קטן שנותן כל כך הרבה.
  5. צרו מערכת יחסים טובה עם עובדים נוספים – כאשר אנו עובדים בצוות אנו יכולים לעבוד טוב יותר, יכולים להמליץ אחד על השני, ליצור הפרייה הדדית של רעיונות, סיעור מוחות לבעיות שנתקלתם בהם.
  6. צמיחה על ידי UPSELL – חפשו הזדמנויות לצמוח. ראיתם אמא שמגיעה עם הילד לשיעור ויש לה ילד נוסף? הזמינו אותה להביא את הילד השני לשיעור שחייה. תשאלו את ההורים האם הם יודעים לשחות. האמא או האבא לא יודעים לשחות? הנה הזדמנות להעביר גם את ההורה תהליך מטורף של לימוד שחייה ושיזכור אתכם לכל החיים!
  7. ניטור עזיבת לקוח – מרגישים שהלקוח רוצה לעזוב אתכם או שאחד הילדים כבר לא איתכם בשיעור? לפני שהוא עוזב, נסו להבין מה הוא מרגיש, חפשו את הדרך להבין איך להשאיר אותו לפני שהוא אומר לכם שהוא עוזב. תיצרו שוב תיאום ציפיות, תראו האם הוא מתקדם מידי וצריך לתת לו יותר או אולי קשה לו ולכן הוא רוצה לעזוב. האם יום ושעת השיעור מתאימים לו, אולי לשנות ימים? חפשו איך ניתן להשאיר אותו בשיעורים.
  8. עזיבת לקוח – לקוח עזב אתכם? דברו איתו ונסו להבין מדוע הוא עוזב, נסו לשמר אותו, בקשו משוב על השיעורים, תשאלו אותו מתי ירצה שתחזרו אליו שוב (אם בכלל) ובעיקר תלמדו מזה – תלמדו איפה הייתם טובים ומהן נקודות החולשה שלכם. זאת דרך מצוינת ללמוד על עצמכם.
  9. יצירתיות – רוצים לשמר לקוחות? תהיו יצירתיים יותר. חפשו בכל פעם איך לגוון, איך להיות אטרקטיביים יותר. ככל שתהיו יצירתיים יותר ותביאו דברים חדשים, הלקוחות ירצו להישאר אצלכם.
  10. מקצועיות – ככל שתהיו מקצועיים יותר יהיה לכם רזומה טוב יותר ותוכלו לשמור על הלקוחות שלכם לאורך זמן.

לסיכום, גם מדריכי שחיה / הידרותרפיסטים חייבים לדעת לשמר את הלקוחות שלהם, חייבים לדעת איך לגרום ללקוח להישאר לזמן ארוך יותר ובעיקר להיות יצירתיים ומקצועים.


הכותבת: רומינה ריי- מדריכת שחיית פעוטות, מדריכת שחייה, בעלת תואר שני בניהול השיווק ומנהלת קמפוס עולם המים.