מערך שיעור לגילאי שנה עד שנה וחצי – קורס מדריכי שחיית פעוטות

דוגמא למערך שיעור שחיית פעוטות לגילאי שנה עד שנה וחצי

שם: עידית שושן
גילאים: שנה עד שנה וחצי
מטרה חודשית: הכנה לשחייה
מטרת השיעור: עבודת ידיים – לימוד חץ

#

1

תרגיל

שיר פתיחה, במהלכו מתייחסים לכל הילדים שהגיעו

מטרת התרגיל

פתיחת השיעור, הכנסה של הילדים וההורים לשיעור.

תיאור התרגיל

במהלך השיר, עוברים ילד ילד ועושים בועות פנים אל פנים

2

שיר – "בוא נשפריץ עם הידיים…"

כיף, כניסה נעימה לשיעור

על פי השיר – משפריצים עם הידיים של ההורה כשהאמות של ההורה תחת בתי השחי של הילד ואחר כך עם הרגליים, כשהילד במנח ישיבה בידי ההורה.

3

בועות

תרגול בועות

ההורה אוחז את הילד תחת בית השחי, כשהם פנים אל פנים. הולכים אחורה בסיבוב ועושים בועות עם הילד פנים אל פנים.

4

השפרצות וחץ מישיבה על הדופן

חיזוק רגליים ולימוד תנועת חץ

הילדים יושבים על דופן הבריכה כשההורה עומד מול. אחרי שמשחקים משחק השפרצות, המדריך מראה לילדים את תנועת החץ, הילדים עושים את תנועת החץ ונכנסים למים מישיבה על הדופן לידי ההורים.

5

חץ על נודל

תרגול חץ ועבודת רגליים

נודל תחת בית השחי, אחיזת כדור בין הידיים ליצירת חץ ומשיכת הילד מכפות הידיים על ידי ההורה.

6

"בנו גשר מזהב" עם הנודלים

תרגול חץ

מעבר תחת הגשר בעזרת המשיכה של ההורים

7

מי יודע מה יש לי בסל

משחק חוויתי ותרגול חץ

דחיסת סל מלא בכדורים כלפי המים ומשיכתו מעלה כך שהכדורים קופצים ומתפזרים. כל ילד שוחה אל הכדור כשהוא על הבטן והידיים שלו בחץ

8

צלילה

תרגול צלילה

צלילה ואיסוף מוטות שוקעים מהאי

9

שחייה דרך חישוק

תרגול צלילה, חץ ועבודות רגליים

המדריך אוחז בחישוק מתחת לפני המים וכל הורה שולח את הילד שלו (1,2,3 וצלילה) והילד עובר בתוך החישוק ומגיע לקיר.

10

זחילה על מזרון וקפיצה למים לשחית חץ עד הקיר. הליכת עכביש

תרגול זחילה, בועות, צלילה, חץ ועבודת רגליים

כל ילד בתורו עולה על המזרון, זוחל או הולך (תלוי שלב) עד קצה המזרון, ומשם קופץ למים ושוחה עד הקיר. חוזר לתחילת התור על ידי הליכת עכביש על הקיר

11

שיר – צפרדע ירוקה

הנאה וסימון של סיום השיעור

לעבוד לפי מילות השיר – קפיצה גדולה, סיבוב עשתה, חיבוק קיבלה, למים צללה

12

שיר סיום – היד אומרת שלום

לסמן את סיום השיעור ולהיפרד מכל ילד באופן אישי

בזמן השיר, לעבור ילד ילד ולתת לו כיף.