מערך שיעור לגילאי שנה פלוס – קורס מדריכי שחיית פעוטות

דוגמא למערך שיעור שחיית פעוטות לגילאי שנה פלוס

שם: טל מרמור סירוטה
גילאים: 1-1.5
מטרה חודשית: עידוד הליכה
מטרת השיעור: חיזוק רגליים

#

1

תרגיל

שיר פתיחה- 

"היד שלום אומרת נפתחת ונסגרת…"

מטרת התרגיל

ריכוז השיעור והכרזה על תחילתו
יצירת רוטינה שהילדים יודעים שכך מתחיל השיעור – משרה ביטחון לילדים ולהורים

תיאור התרגיל

עוברים ילד ילד שואלים את שמו ואומרים שלום ומדגדגים אותו

2

"ימינה ושמאל לאחור לפנים…"

שירי חוויתי המכיר לתינוק את תחושת המים ועובד על פלג תחתון של הגוף מהמותניים ומטה

עומדים במעגל כאשר פני הילדים למעגל מחזיקים במאונך למים ומניעים את הילד על פי השיר ימינה, שמאל קדימה אחורה כך שכל פלג הגוף התחתון נע

3

נכנס למעגל ונצא בזיגיזיגיזיגי

כיף ותחושת מים

עומדים במעגל שהפנים של הילדים אל המעגל, נכנסים למעגל בשלוש קפיצות ויוצאים בזיגזגים

4

"הופ הופ הופ…
נעלה למעלה ונרד למטה…"

כיף ובנוסף תרגול של צלילה (למי שצולל)

עומדים במעגל כאשר פני הילדים למעגל מחזיקים במאונך למים ומקפיצים את הילד על פי השיר

5

דחיפת קיר

אימון של כפות הרגליים לתנועה של דחיפה כמו כן יוצרים פוזיציה טובה של הרגל על משטח

עומדים מול הקיר כשילד על החזה של ההורה ופונה לקיר (מי שמתנגד עושים את זה במאונך לקיר) שמים את הרגליים של הילד על הקיר ודוחפים קלות את הקיר

6

הליכת עכביש לצלילי השיר "על הקיר טיפס לו עכביש קטן…"

  • חיזוק חגורת כתפיים
  • הקניית ביטחון ליד הקיר
  • לימוד תנועת "היד רודפת יד" שלאחר מכן יכולה לעזור להם ללכת סביב רהיטים

הליכה באמצעות הידיים על שפת הבריכה (יד רודפת יד)

7

יציאה מהמים לשפת הבריכה

חיזוק חגורת הכתפיים

התינוק פונה אל שפת הבריכה כשההורה מאחוריו. שתי ידי התינוק על שפת הבריכה ומעלים ברך אחת לשפה. תינוק שלא עולה לבד, ההורה יכול לתת תמיכה/"קונטרה" על הרגל שעל שפת הבריכה על מנת שהתינוק יצליח לעלות למעלה

8

"רגליים רגליים עצור"

  • חיזוק הרגליים
  • כיף – השפרצות על ההורים

התינוק יושב על שפת הבריכה וההורה מולו במים, מניע את רגלי התינוק לפי השיר

9

טוק טוק על הקופסא מי ישן שם בתוכה…

שיר מעבר לתרגיל הבא

שמים את הקופסא עם הפנים למטה ודופקים על הקופסא. ובסוף מרימים את הקופסא כך שהכדורים יתפזרו בבריכה

10

כדורים

  • הבנה שבמים מתקדמים על ידי הנעה של ידיים ורגליים בדיוק כמו ביבשה.
  • הכדור הוא סטימולטור טוב לתחילת שחייה
  • חיזוק רגליים ידיים

כל ילד בוחר כדור ההורה זורק את הכדור ותופס את הילד במותניים והילד צריך לעשות תנועות של ידיים ורגליים ואז ההורה מקדם את הילד אל עבר הכדור

11

גלשן – "יום בהיר של שמש אין שום עננים…"

  • חיזוק פסיבי של הרגליים – חיזוק רגליים על ידי יצירת התנגדות למים.
  • בנוסף לשמיניות יש חשיבות גדולה לאימון 2 האונות במח מה שמאפשר אימון קוגנטיבי לתינוק

שמים את הילד על הגלשן כשאר האמות שלו על הגלשן הרגליים מחוץ לגלשן והפנים אל ההורה ונעים בבריכה עם הגלשן והילד בשמיניות

12

שיר סיום-
"שלום לכם, שלום לכם, שלום לכם, שלום… היה נחמד לפגוש אתכם…"

  • ריכוז השיעור והכרזה על סיומו
  • יצירת רוטינה שהילדים יודעים שכך מתחיל השיעור – משרה ביטחון לילדים ולהורים

עוברים ילד ילד, אומרים לו שלום בציון שמו (מנסים לפחות) ומדגדגים אותו