הורה – ילד
כאן מערכת היחסים היא יותר בעייתית מבחינת המדריך, המדריך לא תמיד יכול להכנס למערכת יחסים זו. היא בעיקר בנויה על החינוך מהבית על מערכת היחסים שקיימת כבר ללא נוכחות המדריך.
פעמים רבות אנו כמדריכים מנסים " לחנך" את ההורה על איך להתנהג עם הילד וכאן אנו המדריכים צריכים לזכור כי המקום שלנו הוא איננו חינוך ההורה או הילד אלא להיות שם לתמוך ולתת את הכלים בכדי שיוכלו ליהנות יחדיו במים.
ככל שהילד וההורה נמצאים לאורך תקופה ארוכה יותר במים, מערכות היחסים הללו הופכות לאיתנות יותר ושיתוף הפעולה מוצלח יותר, אך תמיד יש לזכור שאני כמדריכים צריכים להוביל את השיעור ולא להתמקד בחינוך ההורים או הילדים.